Nov 17, 2010

Pergi Tak Kembali

Selam Aleykum semua

Lama juga aku tidak menghiasi blog PC ni. Alhamdulilah, berakhir juga semester 2 untuk tahun 1 PISMP 2010 aku di IPG KPP. Bertambah pengalaman serta pengajaran yang mewarnai hidup aku. Pelbagai peristiwa yang berlaku. Walau sekecil mana pun ia, aku ambil kira sebagai sesuatu yang sangat penting.


Sepanjang semester 2, aku semakin sedar, tanggungjawab aku sebagai seorang manusia dalam memainkan peranan sebagai seorang anak, seorang adik, seorang abang, seorang sedare, seorang sahabat, seorang rakan, seorang kawan, seorang kekasih, seorang bakal guru, seorang pelajar, seorang rakyat, dan pelbagai lagi peranan kite ini sebagai seorang manusia. Namun, yang paling penting bagi kite sebagai manusia yang dicipta dan diturunkan ke muka bumi ini adalah sebagai seorang hamba kepada ALLAH




Siapalah aku mahu berbicara perihal agama. Dengan ilmu yang kurang di dada, memang tidak layak untuk memperkatakannya. Aku masih lagi sedar diri aku ini yang penuh dengan dosa. Aku cuba untuk berubah. Perubahan tidak berlaku dengan drastik. Aku harap aku tidak jadi seorang yang munafik dan hipokrit.

p/s: tajuk post nie merujuk kepada masa yang pergi dan tak akan kembali.

No comments: