Oct 18, 2011

hilang


Assalammualaikum dan selamat sejahtera.


Aku merasakan yang aku semakin hilang arah. Pelbagai perkara yang semakin teruk berlaku kepada aku. sangat2 hilang arah.

"aku terlalu memikirkan masalah orang lain tapi masalah aku sendiri tak selesai. aku terlalu memikirkan orang lain bermasalah tapi aku lagi bermasalah dan teruk daripada orang lain"

semua perkara yang berlaku adalah mesti berbalik semula kepada kelakukan, sikap, perbuatan dan segala-galanya terhadap Pencipta kita. aku cuba refleksi, tapi masih lagi hilang. aku cuba muhasabah diri tapi masih lagi hilang. aku tak tahu nak buat apa lagi dah. aku hilang.

aku mahu jadi seperti orang lain. tapi apakan daya. adakah esok masih ada lagi untuk aku? namun aku tetap hilang arah..


5 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum..kebetulan terjumpa blog ni dan bace entry ni..just nk share, andai kita rasa 'kehilangan' cuba fikir balik apa sebenarnya yang hilang..kdg2 kita xmampu nk describe ape yg hilang..tp insyaAllah, segala2nya perlu dikembalikan kepada Allah..mungkin kita rasa 'hilang' sebab kurangnya ketenangan..jadi, dengan mengingati Allah hati akan jadi tenang..bersyukurlah bila Allah dah timbulkan rasa 'hilang' dlm diri, itu tandanya ALlah masih sayang..Allah nak kita dekat dengan dia...

ChocohoLic said...

when u lost ur way, to ALLAH u should turn.Believe in ALLAH cause everything happens for a every good reason. when we fall, wipe our hands, stands up and move on. :) La Tahzan innallahamaana.gudluck!

cimöt said...

sama laaa ngan aku..aku lately, sgt down dan lost..but muhasabah dan muhasabah..i found it that setiap baik atau buruknya sesuatu pasti ada hikmah..dan aku rasa ini adalah turning point utk kita menjadi lebih baik..like step by step Allah uji kau..

Tengkubutang said...

hai.. salam kenal,
follower no.138
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog
http://honeyoyeke.blogspot.com/

Anonymous said...

I wish I could turn back the time, and undo everything.