Mar 14, 2010

CuTi? Mase UntuK BeReHaT atau EsAiMeN?

Assalammualaikum dan Salam Senyum.



Alhamdulilah. Syukur2. Masih lagi dipanjangkan umur aku untuk menaip blog PS aku ini. Agak lama aku tidak mengupdate aku punya blog ini. Kesian PS kan. Uhuk.


Jadi, aku nak ucapkan Selamat Bercuti kepada masyarakat dunia yang bercuti. Haha. Universal pulak blog PS aku ini kan. Tapi, cuti aku ini, masa untuk berehat atau untuk menyiapkan esaimen?


Ada kawan2 aku kata, "Kalo dh cuti, mase untuk cuti segala-galanye la". Ada pulak pendapat mengatakan, "Siapkan esaimen dulu, baru boleh berehat." Tapi, kalau esaimen berlambak macam bubur lambak, bila masa hendak berehatnya. Huhu.




Antara subjek2 yang bertuah untuk diselesaikan adalah:- (jeng3)

1) Perkembangan kanak2
2) Falsafah Pendidikan
3) Pendidikan Sains Sosial (dua esaimen)
4) English (3 Articles & compare)
5) Laporan PBS


Sikit kan esaimen nye. Wah! Tahniah2!! Huhu.


Buat la esaimen2 ini secara berperingkat. Dekat Penang pun aku tak dapat berehat, apatah lagi kat rumah. Masih lagi memikirkan 1 event yang belum dapat pengesahan. Cam mane la agaknye. Doakan semuanye berjalan dengan lancar. Hari Isnin nie keputusan akan keluar. Huhu.




Segala-galanya perlukan ketenangan, kesabaran, ketabahan dan byk KE lagi la. Positif2. Dengan melayan kerenah2 birokrasi, kerenah2 yg negatif, kerenah2 lain la. Positifkan lagi. Bagi aku, semua ini lah kehidupan. Jalan masih panjang. Selagi ada kudrat, selagi waras, selagi ada segala yang mampu, teruskan!! Haha.


Salam semua.......



*Maafkan segala kesilapan, kesalahan, keceluparan, kenegatifan dan lain2 la yang aku lakukan kat manusia yang mengenali diriku ini.

3 comments:

Usagi said...

My book!!!
Sila kredit.
Hahahaha!!!!

ChocohoLic said...

wt dgn berperingkat yea gorilla!!
selamat maju jaya!!! ><

pencari sejati said...

kak yong
ok2. huhu

fatin
cik rimau. tq2