Apr 9, 2010

Coret~

Assalammualaikum... Salam Senyum.


Dh lame aku x mencoret-coret dalam blog kesayangan aku nie. 1st, aku nk wish gud luck kat adik kesayangan aku, Nazirul Syahmi untuk interbiu UPNM esok, bersamaan hari sabtu, 10/4, 25 rabiulakhir. Banyak kan berdoa dan berusaha. insyaALLAH. terime segala keputusan dengan hati terbuke.


gud luck gk kat budak2 1992 yg akn ad interbiu untk melanjutkan pelajaran. semoga berjaya.


Dalam beberapa minggu nie, byk perkara yang baik dan buruk berlaku. semuanya datang sebagai ujian, dugaan, cabaran kepada kite. tidak kire perkare itu baik atau tidak, semuanyer menguji kite. Aku hanya mengharapkan iman ku, hati ku, emosi ku dan segala berkaitan diri ku ini dapat menempuh segalanya.


Aku bukan manusia yang sempurna namun, untuk menjadi seorang manusia yang biase pun begitu sukar. Alhamdulilah. Setakat ini, sokongan dan dorongan banyak diberikan oleh orang2 disekeliling aku. Terima kasih diucapkan. Terutama ibu bapa ku, adik beradik ku, sahabat ku, kawan2 ku dan semua org yg begitu optimis dan positif dalam setiap perkara.


Sokongan dan dorongan begitu penting. Namun, setiap perubahan dalam diri kite, siapa sebenarnye yg mampu mengubahnyer? siapa? itu persoalan yg utama yg wajib dan wajar kite jawap. KITA lah jawapannyer. Dalam umur kite yg sudah meningkat dewasa, ataupun mengikut hukum agama dan teorinyer, kite sudah berada pada tahap boleh berfikiran waras dan mengetahui perkara yg baik dan buruk. Pastikan setiap keputusan yg kite ambil, kite sudah tahu sebab dan akibat pada masa hadapan.


ya, kadang2 tue, keputusan yg kite ambil tidak betul dan tidak memberi perkara yg baik kepada kite. Namun, jika kite terus membuang mase memikirkan perkare yg sudah lalu, dan tidak mengambil ikhtibar dan pengajaran, bile lg kite mahu maju dan berubah? Sentiase berfikiran positif. bukan maksudnyer di sini kite terus maju ke hadapn tanpa memandang ke belakang. Sejarah atau perkare yg sudah berlaku penting untuk menjadi pengajaran kepada kite. Dari situ, kite akan dapat maju ke hadapan dan insyaALLAH, tidak mengulangi perkara yg salah berulang kali.


InsyaALLAH.


Salam dan maaf kepada semua pembaca atau yg tidak membace blog aku nie. Jika suatu hari nanti, aku tidak berkesempatan untuk mengucapkan maaf kepada semua umat manusia di muka bumi, aku mohon dan pohon seribu kemaafan dari hujug rambut hingga hujung kaki. teguran amat2 aku perlukan. untuk kesejahteraan kite bersame. aku bukan manusia yg tidak punyai hati perut. aku bukan manusia yg hanya membuat sesuatu perkare tanpa berfikir baik atua buruk akibatnye. namun, aku manusia yg sentiase melakukan kesalahan dan kesilapan serta kekhilafan dan memerlukan petunjuk dari ALLAH.




4 comments:

ronaldo said...

betul broo.

Kadang2 keputusan yg kita buat tu tak mengembirakan kita atau sebaliknya. Yg lepas biarkan berlalu dan akan datang, hadapi dengan tenang. :)

Untuk adik kau broo, gud luck. Lpas punya lah kalau betul2 minat. Kalau dia lepas, kira dia junior abg aku nnt. hehe.

Nak kena ragging ni.

pencari sejati said...

ronaldo
salam...tq untk komen. tp, nk tau sape nie erk? huhu
mengahdapinyer dgn tenang mmg sgt2 betul. crk jalan penyelesaian terbaek.

xkesah pun kalo die kene ragging. tp, selagi x melanggar batas2 agama.

eye said...

salam..

mmg x sume mende yg kte nk kte dpt..
n i'm sorry too, for everything..

p/s:my sis 1992 jgk

pencari sejati said...

eye-nun
yap. btol.