Dec 10, 2008

Arti sahabat

tetibe.. aku teringt antara lagu yg aku minati...-arti sahabat-
lagu nie meberi aku makna yg sgt mendlm... tp.. org lain? x tw la....
lirik die yg memberi aku semgt untk bersame sahabat2 lain.... menmbh kan lg kepercayaan kpd mereka sebagai sahabat dunia n akhirat..

cume... aku merasa kan kepercayaan tersebut terhakis sedikit demi sedikit... byk jugk perkara yg menyebabkan kepercayaan tersebut terhakis...
aku hanya mengharapkan kepercayaan yg aku letk kan xkan hilang....
aku ingin jugk melupa kan perkara yg mungkin menguris hati aku.. tp...
aku terlalu byk berfikir hingga membuatkan perkara tersebut menjadi sgt complecated...

bukan nya aku ingin mengeruhkan keadaan...
perkara lampau yg menjadikan aku begini...
aku masih lg mencari-cari...
mungkin aku tidk menyedari kehadiran sahabat2 yg menyokong aku dr belakang...

atau aku terlalu tuli untk memberi kepercayaan kpd mereka?
atau juga.. aku terlalu mengikut prasangka?
masih byk perkara yg bermain di fikiran...
begitu jgk dlm hati nie..
aku terlalu mengambil berat dgn tali persahabatan...

jd..
mungkin aku perlu biarkn ia bermain di hati dan fikiran aku...
aku merupakan seorg pencari sejati
aku akan terus mencari...
hayati lah lirik lagu ini..
jika mahu mendengar lagu nyer.. crk sendiri..hahaha


Nidji - Arti Sahabat
Tak mudah untuk kita hadapi
Perbedaan yang berarti
Tak mudah untuk kita lewati
Rintangan silih berganti
Kau masih berdiri
Kita masih di sini
Tunjukkan pada dunia
Arti sahabat
Kau teman sejati
Kita teman sejati
Hadapilan dunia
Genggam tanganku
Tak mudah untuk kita sadari
Saling mendengarkan hati
Tak mudah untuk kita pahami
Berbagi rasa di hati
Kau masih berdiri
Kita masih di sini
Tunjukkan pada dunia
Arti sahabat
Kau teman sejati
Kita teman sejati
Hadapilan dunia
Genggam tanganku
Kau adalah..
Tempatku membagi kisahku
Kau sempurna
Jadi bagian hidupku
Apapun kekuranganmu
Nananana...
Sahabatku...
Nananana...
Kau masih berdiri
Kita masih di sini
Tunjukkan pada dunia
Arti sahabat
Kau teman sejati
Kita teman sejati
Hadapilan dunia
Genggam tanganku
Woo.. Hooo...
p/s: perkara ini adalah umum.... tlg jgn kaitankan dgn hanya satu nama... jgn salah faham

8 comments:

~cik manis~ said...

oit,
ko sntimental ke ape ni?

pencari sejati said...

hehehe...
ad la...
huhuhu..
luahan rase hati..

Adib said...

When you get a boyfriend, you become the best friend. And the best friend becomes a second best friend. That's just how it has to be if it's ever gonna work.

jmp kat dyodnyer blog hahaha

pencari sejati said...

kalo ye pun.... ko tuko la boyfrenz kpd gurlfrenz....
pe la abe nie....

tp kan...
pe kaitan nyer?

farid said...

hahaha..pe la bae nih...
tau la....

farid said...

*abe

pencari sejati said...

tau la ape nyer ally???
hahahaha....

farid said...

hahahaha
no komen....