Aug 23, 2009

GaMbO SeMuLaJadi

salam ramadhan dan selamat berpuasa...

untuk entri kali ini, aku letak gambar2 alam semulajadi yang melibatkan flora dan fauna ciptaan ALLAH. sebelum itu, aku mahu kamu semua berfikir, jika kita tidak mengekalkan segala isi bumi ini.... adakah kita masih lagi dapat menikmatinya pada masa hadapan? jika kita melakukan kerosakan terhadap isi alam ini, siapa yang akan mendapat kesannya?

sempena bulan ramadhan, perlu lah kita sama-sama bermuhasabah dan sama2 menjaga alam yg dipinjamkan kepada kita ini.























model sambilan.....




































sebenarnya, segala keindahan alam ini tidak dapat diambil dengan menggunakan alat ciptaan manusia. lihat lah sendiri dengan menggunakan mata kurniaan Ilahi.

4 comments:

WiDa said...

Subhanallah...lawa gambo2 tue...ni hampa pi tang mana yang pics lawa sgt ney...huhuhu...jeles den...

phyto hystrix said...

cntk gambo,encik nmpknye bkn shj seorg pncari sjati,malah penangkap gambo sejati. gne kamera ape tu,lawa. ye btl,lbh cntk lg klu tgk sdri..klu le hutan2 smue dpt djg dgn elok,alangkh baiknye.

pencari sejati said...

wida
nie gambo yg aku pegi ke pantai kerachut tue la... mmg bez.. cantek btol view die..

phyto
gune kamera bese jer..
nie hasil kerja aku dgn kawan aku sorg lg...die pun hebat gk bab2 ambek gambo2 nie..

fazreyl said...

nak habaq la hmpa p ber"camping" kat monkey beach......