Aug 27, 2009

TaBaHkaN HaTi!!

salam sumer...

post kali nie ditujukan untuk kawan blog aku... adik syaza...hehe saje nk mengisi kekosongan blog nie...rase nyer subuh td dh pikir dh nk post per...tetibe, bile bangun dari tido..lupe plak..skrun nie ngah carik balik maklumat dlm otak aku nie, pe bende yg aku nk post waktu subuh td...sementare ngah menyelongkar balik laci2 dlm otak nie, aku pun wat la post untuk adik syaza.sbb nyer, hari nie adalah hari istimewa die. melangkah ke umur 15 taun. tahniah2....
selamat hari lahir, May ALLAH bless u.




pe kaitan gambo kat atas tue dgn adik syaza plak? haha..
sebenonyer, dlm setiap perkare, byk bende yg tersurat dan tersirat. termasuk gambo kat atas..

kalo secare tersuratnyer, kite tgk gambo pompuan yg berambut panjang warne biru dgn gaye agk seksa kot... cube kite lihat secare tersiratnyer...
dlm watak kartun pompuan nie, die adalah seorag pejuang. dengan penuh keberanian, ketabahan, kesabaran berjuang untuk keadilan. berani kerana benar. tabah kerana die tahu die perlukan spirit tersebut untuk kekal hidup dan sabar untuk kebahagiaan akan datang.

jadi syaza, ambek setiap perkare itu untuk pengajaran dan ada hikmah disebaliknye. tidak kire apa sekali pun yg berlaku, pasti akn ad manusia yg sentiase menyokong kite. tapi, pastikan perkare yg kite lakukan benar di sisi agama. abg pun bukan pandai nk bercakap soal agama. tp dgn ilmu yg sedikit nie, insyaALLAh dapat kongsi bersame.

tidak kire la manusia itu bagaimana sekalipun, ALLAH tetap memandang darjat seseorg dgn iman yg ada di dada. fikir-fikirkan lah. dan selamat beramal..

kalo ada salah dan silap, harap bley betulkan la.. nk tambah pape pun, silakan la erk...

p/s: err..nie jer la gambor yg dpt di cari kot..hehe... sila terime dgn hati terbuka. selamat hari lahir...


3 comments:

Anonymous said...

post untuk aku bila lagi?

Anonymous said...

abg naqib...

tq so much...

T^T

terharu ohh...

tqx10

:)

p/s: abg bjaya wat sy speechless... X)

pencari sejati said...

shakinah
bile erk bufday ko? haha..

syaza..
juz kate2 semngt kot
hehe